Un codi QR, una mala publicitat i un usuari desconcertat

Ultimament s’ha posat molt de moda l’ús de codis QR en tot tipus de publicitat, però no sempre se’n fa un bon ús. La seva fàcil implementació sovint condueix a que se’n faci un ús injustificat i poc eficaç, a més de jugar en contra de la marca al demostrar la seva ineptitud. Seguint una sèrie de normes o consells a l’hora d’utilitzar-los, podem veure alguns exemples de marques que ho estan fent força malament.

1. Assegureu-vos de que el codi QR té un propòsit i se suma a l’experiència de l’usuari.

En aquest cas, no sabem per quina raó hauríem d’escanejar el QR…

Image

2. Assegureu-vos que condueix a un lloc mòbil optimitzat.

En el següent exemple, entrem en una espiral ja que el codi QR se’ns mostra al mòbil i per tant no podem utilitzar-lo per escanejar el codi QR.

Image

3. Penseu en una bona ubicació. Col·loqueu-los on la gent els pugui veure i tingui temps d’escanejar-los.

Col·locar, per exemple, un codi QR en un autobús no és, doncs, una bona idea.

Image

4. Posar el codi suficientment gran com per poder ser escanejat.

En aquest cas, es impossible poder escanejar-lo:

Image

5. Per últim, només cal utilitzar el sentit comú per saber quan es poden utilitzar els codis QR i quan no.

Utilitzar un codi QR dins d’un vàter, per exemple, no en té massa, de sentit comú.

Image

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: